Sök

Varukorg  

Inga produkter

0 kr Frakt
0 kr Moms
0 kr Totalt

Priser inkl. moms

Till kassan

Tillverkare

Nyhetsbrev

Login

Skapa ett konto

Köpvillkor


Viktig klargörning kring våra trycka/tillverkade varor.

Alla fysiska varor vi har i lager har korrekt lagerstatus. Detta specas med röda eller gröna indikatorer under varje produkt och produktkombination. Detta gäller dock INTE varor med TRYCK (dvs. reproboxar, omslag, planscher och vinylprodukter). Här gäller tillverkningstiderna specade i våra villkor.



Lagerstatus för omslag:
Detta betyder att omslaget är "i lager" betyder egentligen inget mer än att trycket går att beställa. Tyvärr kan enskilda tryckvaror inte få annan benämning i webshoppsystemet än "i lager" = går att beställa, "slut i lager" = går inte att beställa. Alltså: omslaget är färdig designad, är klart att tryckas, och ingen ändring i tryckfilen behövs göras.


Beställningar:

Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, minderåriga måste beställa genom målsman, go-man eller annan ansvarig myndig person. Minderåriga som gör beställning måste ha målsmans tillstånd.

1:
Beställningar är generellt inte bindande. Det betyder att vi avbokar/makulerar din order utan kostand och återbetalar pengarna för beställningen. Se punkt makulering av order.

2: Beställningar av varor som TRYCKS är bindande. Detta då dessa tillverkas på DIN begäran/order. (dvs. reproboxar, omslag, planscher och vinylprodukter). Här gäller tillverkningstiderna specade i våra villkor.

Frakt:
Alla leveranser sköts av Posten AB. Frakten beräknas på vikt och skrymmande och visas vid slutköp i kassan. Frakttiden som specas vid varje fraktalternativ gäller från och med att försändelsen/paketet registreras och inte vid aktuellt köp. Frakttiden räknas från att din beställning fått statusen "skickad". Enligt PostNords egna villkor är det endast brev och paket med tilläggstjänst värdepost eller rekommenderat som genererar ersättning i händelse av försening, skada eller förlust. Detta tillägg kostar extra och du måste kontakta oss efter köp eller skriva önskemål i meddelande vid betalning i kassa att någon av dessa tjänster skall användas.

Everdrive:
Alla Everdrive's skickas direkt från vårt centrallager inom EU. Är vara slut där så skickas beställningen från Ukraina. Leverans tar ca: 7 - 10 dagar inom EU, 10 - 20 dagar från UKR. VIKTIGT: Beställ inte annat från sidan (omslag, reservdelar eller liknande) för dessa kommer inte i komma i samma paket.

Slut på vara:
Om produkten ni har beställt är totalt slut och ej förväntas inom rimlig tid meddelas detta till er. Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar/ändringar om detta inte går att undvika samt att ersätta din vara med liknande produkt till ett liknande pris. OBS: Vissa slutsålda varor kan vara slut från fabrik och ta mellan 1-3 månader att komma in till vår leverantör, och/eller vara slut i produktion, dessa förseningar kan vi inte rå för.

Tillverkning:
Vi tillverkar omslag på beställning. Vid tryck är tillverkningen mellan 10-14 dagar. Vid större backlog kan tiden vara 15-20 dagar. Specialtillverkade omslag görs i mån av tid och extra kostnad. Kontakta oss innan om ni vill ha ett omslag som inte finns tillgängligt på hemsidan.

Priser:
Alla priser är i SEK och inklusive moms (25%) och gäller med reservation för prisändringar.

Garantier:
Skulle du få en deffekt vara ersätter vi dig med en liknande vara. Skulle denna vara ta slut får du en vara av liknande karaktär. kan vi inte erbjuda ersättningsvara får du istället året pengarna för den varan. Utöver det följer vi fabrikantens garantier.

Garantier gällande Everdrive:
Om en Everdrive (EV) skulle vara deffekt vid leverans ska ni kontakta oss. Där får ni hjälp och instruktioner. Vi som återförsäljare är INTE AUTHORISERADE att laga dessa komponenter, och dessa får endast lagas av authosriserad personal hos Krikzz.

Ingen Svensk återförsäljare är authoriserad att laga Everdrive, så säger någon detta är det väldigt missledande.


Därför kan det innebära att varan får skickas ner till tillverkaren. Vikommer i samråd med tillverkaren hantera er garantiåtgärd. P.g.a tidsbrist kommer vi endast hjälpa kunder som köper EV via oss. Har du köpt din EV hos en annan återförsäljare ska du kontakta denne. Kan vi snabbare ersätta din EV utav några vi har i lager, kommer alltid ske i första hand.

Skador:
Om ni upptäcker en transportskada på ert paket skall ni genast anmäla detta på uthämtningsstället. Där får ni hjälp med att fylla i en skadeblankett.

Returrätt:
Enligt distans-avtalslagen har man rätt till 14 dagars returrätt av en vara. Returätten gäller endast mot oöppnad vara. Varan får ej vara använd eller på något sätt skadad/felhanterad. Varans emballage måste finnas kvar.

Ångerrätt:
Du har enligt distans-avtalslagen rätt att avbeställa en order, och även returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Meddela oss innan du returnerar varan. För att returen ska kunna behandlas så snabbt och smidigt som möjligt behöver vi följande information: ordernummer, fakturanummer samt artikelnummer på de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Ange returorsak "Ångerrätt" på fakturans baksida. Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav!

När ångerrätten inte gäller
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Avtal om varor utanför affärslkoaler (dvs internet) om det pris som konsumenten (kund) sammanlagt ska betala understiger 400 kronor. 2005:59 2kap, 1§.

Reklamation:
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Efter 14 dagar accepteras returer inte längre. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Om det inte visar sig att det var nödvändigt för att kontrollera varan accepteras ej brutna förpackningar. Specialbeställningar (tex ej lagervara) går ej. För returer som vi inte är orsak till kan det tas en hanteringskostnad ut på 10% av varuvärdet. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida. OBS: Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Tidsåtgång:
Varje beställning där varan måste tryckas/tillverkas gör vi det på 14 dagars basis. Det betyder att vi samlar underlag till tryckeriet och skickar varje Måndag om din del av beställningen är tillverkad och har kommit till oss från tryckeri.

Force Majeure:
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Konsumetsinformation:
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Vid en eventuell tvist kan vi följa ARN:s rekommendationer.

- http://www.konsumentverket.se
- http://www.arn.se

Förbehåll:
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning.

Makulering av order:
Vi förbehåller oss rätten att avsluta/makulera en order (även flera) om det framgår att vi inte kan fullgöra denna pågrund av svårigheter att tillgodose kundens önskemål så som leverans under 14-20 dagar, krävande ändringar i tryckfill eller andra önskemål. Detta gäller inte order på TRYCKTA/TILLVERKADE varor.

Nätetikett:
Vi strävar efter en sund och trevlig kommunikation. Om det framgår en ohövligt ton eller nedriga personliga påhopp kommer vi i första hand neka köp, i andra hand göra en Polisanmälan. För tvister gällande slutförda köp tas det via Konsumentverket och/eller ARN.

Medgivande:
Genom att beställa varor går NI med på alla ovan skriftliga villkor.

Köpesvillkor uppdaterade: 170528