Vi använder oss av första- och tredjeparts-cookies för statistik, marknadsföringsändamål och för att ge dig den bästa online-upplevelsen. Genom att använda denna webbplats, accepterar du våra riktlinjer. Om cookies på retrospelboxar.se.

Lämna gärna ett meddelande


Tyvärr är vi inte tillgängliga just nu. Skicka ett meddelande så återkommer vi till dig.

Lämna gärna ett meddelande

Tryckta varor:

Viktig klargöring kring våra trycka/tillverkade varor. Alla fysiska varor vi har i lager har korrekt lagerstatus. Detta markeras med tryckbara (blå) köpknappar eller inte tryckbara (grå) köpknappar under varje produkt och produktkombination. Detta gäller dock INTE varor med TRYCK.

Lagerstatus för omslag:

Detta betyder att omslaget är "i lager" betyder egentligen inget mer än att trycket går att beställa. Tyvärr kan enskilda tryckvaror inte få annan benämning i webbshop-systemet än "i lager" = går att beställa, "slut i lager" = går inte att beställa. Alltså: omslaget är färdigdesignat, är klart att tryckas, och ingen ändring i tryck-filen behövs göras.

Beställning:

Beställningar kan endast göras av personer över 18 år. Minderåriga som gör beställning måste ha målsmans tillstånd.

Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 49 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Priser:

Alla priser är i SEK och inklusive moms (25%) och gäller med reservation för prisändringar.

Frakt:

Alla leveranser sköts av Postnord AB. Frakten beräknas på vikt och skrymmande och visas vid slutköp i kassan. Frakttiden vid varje fraktalternativ gäller från och med att försändelsen/paketet registreras och inte vid aktuellt köp. Frakttiden räknas från att din beställning fått statusen "skickad". Enligt Postnord's egna villkor är det endast brev och paket med tilläggstjänst värdepost eller rekommenderat som genererar ersättning i händelse av försening, skada eller förlust. Tänk på att detta tillägg kostar extra.

Slut på vara:

Om produkten ni har beställt är totalt slut och ej förväntas inom rimlig tid meddelas detta till er. Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar/ändringar om detta inte går att undvika samt att ersätta din vara med liknande produkt till ett liknande pris. OBS: Vissa slutsålda varor kan vara slut från fabrik och ta mellan 1-3 månader att komma in till vår leverantör, och/eller vara slut i produktion, dessa förseningar kan vi inte rå för.

Tillverkning:

Vi tillverkar omslag på beställning. Vid tryck är tillverkningen mellan 10-14 dagar. Vid större orderlista kan tiden vara 15-30 dagar. Specialtillverkade omslag görs i mån av tid och extra kostnad. Kontakta oss innan om ni vill ha ett omslag som inte finns tillgängligt på hemsidan.

Garantier:

Vi lämnar 6 månaders garanti på begagnade produkter samt 12 månaders garanti på nya produkter (om inte varan sålts som trasig eller defekt). Garantin täcker fel som uppstått vid rätt handhavande av produkten och omfattar således inte fel som skapat genom egen försummelse, slarv eller egna försök till reparation, modifikation eller liknande. Skulle du få en defekt vara ersätter vi dig med en liknande vara. Skulle denna vara ta slut får du en vara av liknande karaktär. Kan vi inte erbjuda ersättningsvara får du istället åter pengarna för den varan.

Skador:

Om ni upptäcker en transportskada på ert paket skall ni genast anmäla detta på uthämtningsstället. Där får ni hjälp med att fylla i en skadeblankett.

Returrätt:

Enligt distans-avtalslagen har man rätt till 14 dagars returrätt av en vara. Returrätten gäller endast mot oöppnad vara. Varan får ej vara använd eller på något sätt skadad/felhanterad. Varans emballage måste finnas kvar.

Ångerrätt:

Du har enligt distans-avtalslagen rätt att avbeställa en order, och även returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Meddela oss innan du returnerar varan. För att returen ska kunna behandlas så snabbt och smidigt som möjligt behöver vi följande information: ordernummer, alternativt fakturanummer samt artikelnummer på de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Ange returorsak "Ångerrätt" på fakturans baksida. Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav!

När ångerrätten inte gäller:

Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Avtal om varor utanför affärslokaler (dvs internet) om det pris som konsumenten (kund) sammanlagt ska betala understiger 400 kronor. 2005:59 2kap, 1§. Ångerrätten gäller alltså inte för vara som har tillverkats speciellt efter dina önskemål (tryckprodukter enligt kundspecifikation) och kostade UNDER 400kr.

Reklamation:

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Efter 14 dagar accepteras returer inte längre. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick (Plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Om det inte visar sig att det var nödvändigt för att kontrollera varan accepteras ej brutna förpackningar. Specialbeställningar (tex ej lagervara) går ej. För returer som vi inte är orsak till kan det tas en hanteringskostnad ut på 10% av varuvärdet. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida. OBS: Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Tidsåtgång:

Varje beställning där varan måste tryckas/tillverkas gör vi det på 14 dagars basis. Det betyder att vi samlar underlag till tryckeriet och skickar varje Måndag om din del av beställningen är tillverkad och har kommit till oss från tryckeri.

Force Majeure:

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Konsumentinformation:

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Vid en eventuell tvist kan vi följa ARN:s rekommendationer.

- http://www.konsumentverket.se
- http://www.arn.se

Förbehåll:

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning.

Makulering av order:

Vi förbehåller oss rätten att avsluta/makulera en order (även flera) om det framgår att vi inte kan fullgöra denna på grund av svårigheter att tillgodose kundens önskemål så som leverans under 14-30 dagar, krävande ändringar i tryck-fil eller andra önskemål.

Nätetikett:

Vi strävar efter en sund och trevlig kommunikation. Om det framgår en ohövligt ton eller nedriga personliga påhopp kommer vi i första hand neka köp, i andra hand göra en Polisanmälan. För tvister gällande slutförda köp tas det via Konsumentverket och/eller ARN.

Medgivande:

Genom att beställa varor går NI med på alla ovan skriftliga villkor.